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Piratage : une affaire de neuneus pour certains


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Interview de Michael Russel, de chez Ritual Entertainment (Sin : Episode one). Je ne vous le traduit pas, ça vous fera réviser vore anglais :D

This weekend, Michael Russell of Ritual Entertainment made a sobering post on his personal blog about the costs of piracy to a small developer. Ritual recently released SiN Episodes: Emergence through Valve's Steam service as well as to retail shelves. In addition to his official duties heading up the company's QA department, Russell handles consumer technical support for its products as well. Some recent calculations revealed that, last week, gamers with pirated copies of Emergence requesting support outnumbered gamers with legitimate copies of Emergence requesting support by a ratio of nearly five to one. This, understandably, is a source of great frustration for Russell, who is essentially performing two jobs at Ritual and who only has a finite amount of time to spend on each.

Responses he has received when attempting to troubleshoot problems have laid painfully bare which users are playing the game illegally. "What's Steam?" one asked. "I don't have one," replied another when asked for his Steam ID. "Oh, my copy didn't come with an installer," replied yet another user, "it's in a folder on a DVD. I just drag it to my machine and then run the game."

Source : ActionTrip.

Je crois que ça se passe de commentaires là...

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Ouais.

Mais son calcul (5 pirates pour un acheteur honnête) est quand-même sujet à discussion.

L'honnêteté devrait le pousser à dire non pas qu'il y a 5 pirates pour un acheteur honnête, mais qu'il y a 5 pirates qui ont des problèmes pour un acheteur honnête qui en a.

Moi ce que j'y vois, c'est que pirater amène des problèmes d'utilisation.

Et je pense que c'est tout ce qu'on peut en déduire parce que, et jusqu'à preuve du contraire, l'industrie du jeu vidéo se porte TRES bien en amassant records sur records !

Il ne faudrait pas sortir les violons non plus. :malade

Pirater c'est mal.

Se foutre de la gueule de ses clients, aussi.

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